USA

:-) Bare for aa oppdatera daakke hjemma!

17.1.07

INAUGURAL 2007



Mandag - onsdag va eg i Harrisburg, hovedstaden i Pennsylvania.
Heile opplegge va politisk (demokratisk). D va litt - "jaja" - "dette forstaar eg meg jo paa!!" :-/ Uansett, d va kult aa oppleva d, og litt av et minne aa te me seg hjem ;-)



Eg blei intervjua av ein-eller-aen nyhedsstasjon (d e saa mange) naar me satt og venta te guvernoeren sko holda tale. D va iiiiskaldt...




D va ein lange konsert me flerne artista; den stusta va vel Jon Bon Jovi.
The Trammps (Burn baby burn, Disco Inferno) va der og,
the Beach Boys lagte ein video og sang for guvernoeren siden di ishe kom og framfoerte personligt. Sylvester Stallone hadde og ein hilsen paa video;
huske daakke trappene han jogge opp i Rocky-filmane? Dei trappene e i Philadelphia, PA ;-) The Dixie Hummingbirds (sang me Paul Simon; Love me like a rock) va der og, samen me skuespelaren Mickey Rooney.





Mor og eg paa guvernoerens "inaugural"; et ball te feiring for hans neste 4 aar som guvernoer. Hu blei invitert, og tog me meg! D va ganske flott, me type servitoera du ser paa film som springe ront me brett me vin og champagne, og servere.
Diverse firmaer som Hershey, donerte store mengda mad og sjokolade, saa paa bordene rondt om kring laag d bla. Hershey Kisses. Mor sa "Alice, aapne veskaa di!" saa dytta hu neri ein mengde sjokolade. Flott d; naa har eg ein del aa kverka :)


PS: Va og paa Hershey's Sjokoladefabrikk!







5 Comments:

At 19/1/07 10:44, Blogger Vilkensen said...

Aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh. Ju are livin tha life. syyykt kult bilde av når du blei intervjua av sånn stereotyp nyhetsdama. kuuult. HAHHAHA. kjekt å snakka med deg på telefon bai de vei:)

 
At 22/1/07 20:26, Blogger siri said...

du e meg ei fiiiine ei

guri, sjokoladefabrikk! D må me skaffa oss, du og eg, hæh?

gla i deg, eg ska få meg briller.

 
At 24/1/07 16:37, Blogger Siri said...

Du får jammen meg oppleva mye dette året, men nå vil me snart ha deg tilbake igjen!Greit?!

 
At 26/1/07 12:32, Anonymous Anonym said...

Enigge me Siri... COME BAAAAAAAAACK!! ti komme du egentle?

 
At 27/1/07 16:23, Anonymous Anonym said...

Hallaoen Alice!
Hvordan går det? Er jo mangen år siden jeg har snakket med deg.
Ser ut som du har det kjekt i USA, hvor lenge skal du bo der?
Jeg bor fortiden i Polen hvor jeg jobber som en EVS voluntør og jeg stortrives!
Ta en titt på fotologen min hvor jeg poster bilder og skriver om hva jeg gjør fra dag til dag og legg igjen en hilsen.
Klem din fetter Tore

 

Legg inn en kommentar

<< Home